Medveten andning

Medveten andning

En ny hälsorörelse som är enkel att förstå, lära sig och att utföra.

Catarina Bäckstrand

Telefon: 070 603 88 33

 

E-post: catarina@entiretyab.com

BankGiro: 782-1804

 

org.nr: 556839-1089

 

 

 

 

 

 

Vill du få en ökad uthållighet vid träning, bli mer harmonisk, sova bättre, vakna piggare, orka mer?

Andningen är grunden till vår hälsa och det finns många fler anledningar till varför en förbättrad andning är viktig. Jag kan hjälpa dig, ditt företag, din klass eller idrottsförening att må bättre och prestera mer enbart genom att förbättra vardagsandningen.

Vi tar ca 1000 andetag per timme. När fler och fler av dessa 1000 andetag blir bättre kommer du att märka skillnad i hur du mår och hur du presterar. När vi börjar jobba med andningen så gör vi en större arbetsinsats i början för att snabbare märka skillnad och förbättring och vi skiljer på andningsövningar och vardagsandning. Övningarna syftar till en bättre vardagsandning.

 

Förbättrad och medveten andning kan

  • lugna en stressad hjärna
  • göra att du orka mer och blir mer uthållig
  • minska smärta och värk
  • göra att du sover bättre
  • stabilisera ditt blodtryck
  • lindra din astma
  • förbättra immunförsvaret
  • göra att du upplever en andlig utveckling
  • ge andra bonuseffekter

 

 

Vad kan du förvänta dig med en mer medveten andning?

Du kan förvänta dig att du får mer energi, ökar din prestationsförmåga, minskar din kropps stress och dina rädslor, att du får ett ökat inre lugn, bättre hälsa och att du vid fysisk aktivitet blir mer uthållig och återhämtar dig snabbare.

 

Under en kurs...

  • lär du dig att förstå skillnaden mellan bra och mindre bra andningsvanor
  • får du enkla tips, verktyg och övningar för att förbättra din andning
  • får du ökad förståelse om hur din andning påverkar din hälsa vad gäller till exempel sömn, stress, rädsla, harmoni, träning, hjärna, hjärta, pH-balans, vikt och dina andningsvägar med mera.
  • kommer du också att förstå hur förbättrade andningsvanor kan leda till personlig utveckling och bättre idrottsprestationer
  • gör vi andningsövningar gemensamt och du gör andningsövningar mellan träffarna.